piątek, 20 lipca 2012

Stek z tuńczyka



Danie przygotowane przez moją Drugą Połowę. Ryba, która nie smakowała kompletnie jak ryba, a najlepszy kawałek delikatnego mięsa. Lekko grillowana z zewnątrz z półsurowym wnętrzem. Polana pyszną oliwą z rozmarynem. Wszyscy zwolennicy sushi i carpaccio będą mega zachwyceni. Ryba przygotowana w ten sposób smakuje wybornie...

SKŁADNIKI:
2 plastry świeżego tuńczyka
rukola
50 ml oliwy z oliwek
sól
pieprz
świeże listki rozmarynu


Oliwę wymieszaj z 1/4 łyżeczki soli,odrobiną pieprzu i świeżymi listkami rozmarynu. Odstaw na około 2 godziny.
Tuńczyka ułóż na patelni grillowej lub grillu bez tłuszczu i obsmaż po około 1 minucie z każdej strony. Ryba ma się tylko delikatnie ściąć z zewnątrz.


Następnie przełóż rybę na talerze z rukolą i polej przygotowaną wcześniej oliwą.



Podawaj natychmiast. Ryba bardzo nam smakowała z sałatką z pomidorów z tego przepisu.

SMACZBEGO :)


18 komentarzy:

  1. Ale smakowicie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie wygląda :). Nie lubię ryb, tuńczyk z racji smaku i struktury jest wyjątkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja nigdzie tunczyka świeżego nie mogę dostać. Może zdradzisz, gdzie robilas zakupy ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świeżego tuńczyka w Poznaniu bez problemu można kupić w Piotrze i Pawle oraz Auchan

      Usuń
    2. jak piotr i paweł to nie będzie problemu, dziękuję !

      Usuń
  4. Też się zastanawiałam skąd się bierze takiego świeżego tuńczyka :) Wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Doskonały!
    I ta fura rukoli.
    Mniammmm...

    OdpowiedzUsuń
  6. oo jak ja lubie tunczyka! :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smakowicie, a i jak zdrowo. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam tuńczyka, ale steków z niego jeszcze nigdy nie jadłam... Czas spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dal wielbicieli sushi i carpaccio, to ja robie koniecznie ;D

    przyznaje ze tunczyka w takiej "normalnej"( nie z puszki lub w sushi) postaci nie jadlam, wiec najwyzsza pora sprobowac ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. wiem, że to głupie, ale gdzie można dostać stek z tuńczyka? jeszcze nigdzie nie widziałam - nawet w rybnym!

    OdpowiedzUsuń
  11. Świeżego tuńczyka można kupić w większości dużych supermarketów - przynajmniej w Poznaniu :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. nigdy nie robiłam, ale musi się to koniecznie zmienić! bardzo zachęcające zdjęcia:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli smakuje tak samo, jak wygląda, to musi być przepyszny! :) A jaki zdrowy! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jedno z moich ulubionych zestawień...chciałoby się powiedzieć..."am am" ;p

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiedziałam, że jesteś z Poznania!!! :)

    OdpowiedzUsuń